Dependentă mulți ani de relația cu un singur partener comercial, compania argeșeană Electroargeș din Curtea de Argeș a ajuns să fie canibalizată chiar de acesta, prăbușirea brandului autohton părând a fi greu de oprit în acest moment. Astfel, producătorul de aspiratoare Electroargeş, a avut anul trecut afaceri de 39 milioane lei, la jumătate faţă de 2022, după cum arată datele publice şi cele din raportul cu rezultate preliminare publicat pe bursă. Mai mult, declinul este de aproape 90% faţă de 2021, cel mai bun moment pentru companie. Toată această scăderea puternică a cifrei de afaceri din 2022 şi 2023 a venit pe fondul faptului că Electroargeş a pierdut contractul cu nemţii de la Kärcher. Aceasta după ce firma autohtonă realiza aspiratoare în sistem lohn pentru grupul german, care în ultimul deceniu a pariat pe producţia proprie, dezvoltând două fabrici în România și nu orunde, ci chiar în Curtea de Argeș. Acest contract contribuia, la momentul rezilierii, cu 85% la cifra de afaceri a grupului local, făcând practic Electroargeș dependentă de relația cu germanii.
În plus, evoluţia vine şi într-o perioadă dificilă pentru piaţa de electro-IT, care a suferit la nivel mondial anul trecut din cauza cererii scăzute, fapt ce s-a reflectat şi în vânzările retailerilor de profil, şi implicit în cele ale produ-ătorilor. Pentru Electroargeş, dincolo de situaţia din piaţă, a contat foarte mult că a pierdut contractul cu Kärcher, situație care demonstrează că dependenţa de un singur mare client, de regulă străin, şi producţia în sistem de lohn, unde valoarea adăugată e minimă, pot pune în pericol chiar și existența unui business de succes.
One thought on “Electroargeș – prăbușirea unui brand ”