Prima mașină complet electrică produsă în România ar urma să vină în 2024, de la Ford. Constructorul va introduce în producție peste doi ani un vehicul comercial care va veni și cu o variantă electrică după încă un an. Asta după ce Renault a lansat Dacia electrică, Spring, care este o chinezărie importată în Europa. Francezii spun că dacă vânzările vor fi bune producția va fi transferată pe continent, după toate probabilitățile. Deși toată lumea se gândește la Mioveni, mai multe șanse ar avea se pare uzina de la Nove Mesto, Slovenia.
Revenind la Ford, investiția pentru noul model se ridică la 300 de milioane de dolari. Astfel, investiţia totală a Ford în operaţiunile sale de producţie din România se apropie de două miliarde de dolari. În ultimii ani, compania a adus circa 600 de roboți la uzina din Bănie pentru a eficientiza producția. Fabrica are în prezent 6000 de angajați.
În prezent, Ford produce în România două SUV-uri de mici dimensiuni – Ecosport și Puma. Cel din urmă are și o variantă hibrid, care a fost și aceasta o premieră pentru producția din România. Uzina, ca toată industria, suferă acum de lipsa de semiconductori. Se lucrează în doar două schimburi, din trei posibile. Mai mult, în mai este posibilă întreruperea producției din cauza penuriei.
Unitatea de la Craiova va deveni a treia fabrică din Europa a producătorului american care va face automobile electrice. Ea urmează după Centrul din Köln Germania şi uzina Kocaeli din Turcia.
În februarie, Ford şi-a luat angajamentul ca întreaga sa gamă de vehicule comerciale din Europa să fie pregătită pentru zero emisii până în 2024. Se preconizează că două treimi din vânzările de vehicule comerciale ale Ford vor fi reprezentate de modelele complet electrice sau plug-in hybrid, până în 2030.