Auto

Zile fără producție la Dacia

Dacia
Zile fără producție la Dacia

Industria auto se aşteaptă la 3-4 luni de producţie afectată de criza microcipurilor. La Mioveni sunt deja cuantificate mai multe zile fără producție la Dacia. Situația actuală a fost provocată de un cumul de factori: pandemia COVID-19, modificarea obiceiurilor de consum ale oamenilor în izolare, repercusiunilor crizei economice vehiculate. Acestora se adaugă și cererii tot mai mari de semiconductori care a coincis cu perturbarea lanțurilor de furnizare, transmite Digi24.ro, citat de G4Media.ro

Dacia pe pauză trei zile

În acest context, Dacia a anunțat deja trei zile fără producţie la Mioveni din cauza lipsei microcipurilor. Iar criza industriei auto europene s-ar putea prelungi şi în următoarele trei-patru luni, potrivit datelor ACAROM. În cazul uzinei Ford, producţia nu este afectată, în condiţiile în care americanii redirecţionează către Craiova componentele necesare.

Nu s-au făcut stocuri de microcipuri

În prima jumătate a anului trecut, constructorii auto, confruntându-se cu vânzări slabe și sistări de producție, au evitat să acumuleze stocuri de componente. În același timp, din cauza carantinei și a restricțiilor, oamenii au cheltuit mai mulți bani pentru produse electronice. Astfel a crescut cererea venită din partea producătorilor de acest tip care au solicitat puternic capacitatea de producție a fabricilor.

Revenire nesperată a industriei auto

În vara și toamna anului 2020, vânzările auto au reînceput să crească, la fel și cererea venită din partea constructorilor. Fabricile de semiconductori aveau deja comenzi din industria de electronice. Cele sosite din industria auto s-au adăugat acestora, cererea depășind oferta.

Polița RCA ar putea fi cumpărată direct de la stat

Polița RCA
Polița RCA va putea fi cumpărată direct de la stat

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pregătește o nouă mutare majoră, menită să echilibreze piața RCA, după ce a lansat obligativitatea decontării directe, cea mai importantă schimbare  pentru șoferi cel puțin din ultimul deceniu. Este foarte posibil ca de anul acesta șoferii din România să aibă posibilitatea să își cumpere asigurarea obligatorie, RCA, direct de la stat.

Ideea ca un asigurător controlat  de stat să vândă RCA nu este nouă, însă de această dată șansele ca acest lucru să se întâmple sunt foarte mari. Surse din zona autorităților, din zona politică și din piață au declarat, pentru ECONOMICA.NET, că există un consens în această privință.

Sunt două posibilități luate în calcul, fie Eximasig, fosta Care România, companie de asigurări deținută de stat prin Eximbank, fie CEC Bank.  „Presupunem prin absurd ca mâine nimeni din România nu mai vinde RCA. Ce facem? Trebuie să avem o companie care să facă asta. Trebuie oricum să avem o companie care să regleze piața, care astăzi este cu mari probleme, din moment ce doar două firme, adică City Insurance și Euroins, au 85% din ce înseamnă RCA. Iar aceste firme sunt și cele mai reclamate, pentru că nu plătesc daunele integral și la timp”, au declarat surse apropiate situației. CEC Bank a mai avut în planul de dezvoltare realizat de fostul președinte Radu Grațian Ghețea în 2008 un obiectiv care viza construirea unei companii de asigurări care să beneficieze de distribuție prin cele cele peste 1000 de agenții ale bănci, multe dintre ele in orașe mici sau comune, unde marile firme nu au acces decât prin brokeri.

.

Vești bune: Dacia și-a prelungit cu 10 ani contractul de închiriere pentru centrul logistic de la Oarja

Pitești Industrial Park
Centrul de Piese de Schimb Dacia din Pitești Industrial Park

Automobile Dacia, cel mai mare producător auto român, şi-a prelungit cu zece ani contractul de închiriere pentru cei 69.000 mp ocupaţi în Piteşti Industrial Park, proiect deţinut de Globalworth sub umbrela Globalworth Industrial, anunță zf.ro.

Tranzacţia cu Automobile Dacia este cea mai mare din portofoliul Globalworth Industrial în 2020. În Piteşti Industrial Park, localizat în Oarja, judeţul Argeş, la 10 km de Piteşti, pe Autostrada 1, Automobile Dacia organizează şi implementează din 2010 procese specifice pentru logistica postvânzare a pieselor şi accesoriilor auto. Complexul constă într-o unitate de depozitare cu un singur acoperiş finalizată şi închiriată exclusiv unuia dintre cele mai mari centre de distribuţie a pieselor de schimb şi accesorii ale Grupului Renault din afara Franţei. Dezvoltat pe o suprafaţă totală de 16,2 hectare, proiectul a primit şi o certificare Green Edge.

„Suntem onoraţi să prelungim contractul de leasing cu Automobile Dacia, unul dintre cele mai respectate branduri din România. (…) Ne-am angajat să lucrăm la fel cum am făcut-o de la bun început şi să consolidăm acest parteneriat de la an la an”, a precizat Mihai Zaharia, Director de Investiţii Globalworth România şi Director Pieţe de Capital Globalworth Group.

Sursa foto: zf.ro

Dacia va lansa trei modele noi până în 2025

Uzina Dacia
Dacia va lansa trei modele noi până în 2025

Calendarul Dacia indică faptul că brandul românesc va lansa trei noi modele în următorii patru ani, iar următorul este aşteptat în 2022, potrivit datelor Grupului Renault.

Următorul model aşteptat este Duster 2 facelift, care ar trebui urmat de modele care vor înlocui Dokker şi Lodgy. Cel mai probabil Duster 2 facelift va fi prezentat în vara acestui an, iar lansarea comercială este aşteptată pentru 2022, aşa cum şi Logan şi Sandero din cea de-a treia generaţie au fost prezentate în 2020 iar livrările către clienţi au început în decembrie. În 2024 este aşteptat următorul model, iar în 2025 va fi lansat Bigster, viitorul SUV compact al Dacia.

Dacia și Lada vor „juca” în tandem

Dacia Bigster Concept
Dacia Bigster

Grupul Renault vrea ca Dacia să aibă în gamă maşini mai puţine, dar mai mari şi cu marjă mai mare, Primul din noua generaţie şi cu noua emblemă va fi SUV-ul Bigster.

Dacia şi Lada vor ajunge împreună, utilizând o singură platformă – CMF-B, la un total de 1,1 milioane de unităţi, cu ajutorul a 11 modele, faţă de 18 în prezent. Mai mult, Dacia va creşte în gamă, oferind maşini mai mari, mai bine echipate şi mai scumpe. Dacă până acum strategia grupului era axată pe volum şi „ce să mai eliminăm din echiparea Dacia“, acum Luca de Meo, noul CEO al Grupului Renault vine să schimbe strategia.

Primul exemplu este conceptul Dacia Bigster, cel care prefigurează cel mai mare automobil lansat până acum sub brandul autohton, cu 4,6 metri lungime şi care va veni inclusiv cu un sistem hibrid. În plus, noile Logan şi Sandero au venit cu trei tipuri de sisteme multimedia, noi echipamente de siguranţă şi cutie automată de tip CVT, echipamente considerate SF chiar şi pentru generaţia a doua a modelelor.

Mihai Bordeanu – primul director român la Dacia după 18 ani

Mihai Bordeanu ocupă începând din 1 ianuarie funcţia de Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe şi Country Head Romania
Mihai Bordeanu are o experienţă de 22 de ani în marketing, comerţ şi business în companii cu profil auto şi FMCG

Mihai Bordeanu ocupă  începând din 1 ianuarie funcţia de Christophe Dridi, din 1 februarie. Mihai Bordeanu era deja vicepreşedintele mărcii Dacia. Este pentru prima dată din 2002 încoace când la conducerea Dacia vine un român. Ultimul în funcţia de director general a fost Constantin Stroe, care a deţinut această poziție inclusiv după venirea francezilor la Mioveni în 1999.

Christophe Dridi, actualul preşedinte şi director general al Automobile Dacia şi Group Renault România a preluat de la 1 ianuarie, responsabilitatea perimetrului industrial din România, Rusia şi Maroc, în funcţia de VP Global Access Industry şi VP Industry Dacia şi Lada. Astfel, Dridi va conduce întreaga gamă entry pentru Europa şi Eurasia şi va gestiona nu doar uzina de la Mioveni ci şi cele două uzine din Rusia, de la Moscova şi Togliatti dar şi cele două din Maroc, Tanger şi Casablanca.

„Revin în România după un itinerariu profesional în ţări în care marca Dacia a convins clienţi cu profiluri şi standarde diferite, precum Franţa şi Marea Britanie. Nu i-a cucerit doar pe aceste pieţe, ci în cele 44 de ţări unde este comercializată în prezent. Mă întorc acasă cu un sentiment de mândrie pe care l-am simţit profund şi pe care orice român îl are când vede maşini Dacia pe străzile din întreaga lume. Înţelegerea exigenţelor clienţilor, modul în care ne-am adresat pe fiecare piaţă au contribuit, de la an la an, la recunoaşterea internaţională a acestei mărci emblematice pentru România. Mă alătur echipelor care au reuşit aceste transformări progresive pentru o companie şi o marcă aflate în inima românilor de peste o jumătate de secol. Dacia are astăzi o dimensiune emoţională importantă, dată de valoarea de patrimoniu, şi este un reper strategic pentru industrie şi economie. Vremurile actuale necesită noi transformări şi noi abordări. Am încredere pentru viitor că doar împreună vom fructifica această reţetă de succes, într-un mediu extrem de competitiv, marcat încă de o criză sanitară globală fără precedent”, a  spus Mihai Bordeanu, citat de Ziarul Financiar.

Mihai Bordeanu are o experienţă de 22 de ani în marketing, comerţ şi business în companii cu profil auto şi FMCG. În 2006 s-a alăturat echipei Toyota în România, unde a ocupat pe rând, funcţiile de director de marketing, director comercial şi director al mărcii Lexus pentru divizia Balcani. În 2010 a preluat funcţia de director de marketing în cadrul Renault Commercial Roumanie pentru mărcile Dacia şi Renault. Din 2014 a fost director de marketing al Grupului Renault pentru pieţele din Marea Britanie, Irlanda, Cipru şi Malta („North Territory”), iar din 2016, director de marketing pentru regiunea Eurasia. Din septembrie 2019 a fost numit VP Marketing Dacia. A absolvit Facultatea de Cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti şi a urmat programe de management general în organizaţii de profil precum London Business School şi CEDEP (INSEAD).

Dacia Sandero este noul lider al pieței auto din Spania detronând Seat Leon

Dacia Sandero este noul lider al pieței auto din Spania detronând Seat Leon
După ce timp de 5 ani, începând cu 2015, Seat Leon a fost lider, Dacia Sandero a devenit acum cea mai cumpărată mașină din Spania.

Spaniolii de la Marca au publicat săptămâna aceasta topul celor mai vândute mașini din Spania în 2020. După ce timp de 5 ani, începând cu 2015, Seat Leon a fost lider, Dacia Sandero a devenit acum cea mai cumpărată mașină din Spania.

„Mașina low-cost de la Renault costă mai puțin de 10.000 de euro și anul acesta a prezentat a treia generație a modelului, cu importante noutăți estetice, mecanice și tehnologice”, notează Marca titrând: „Dacia Sandero, noua regină a pieței”.

Peste 24.000 de Dacia Sandero vândute în Spania

Potrivit datelor oficiale, între ianuarie și decembrie 2020, au fost înmatriculate 24.035 de mașini Dacia Sandero, cu 9.847 mai puțin decât anul trecut. Totuși, Sandero a reușit să le devanseze pe Seat Leon (23.582) și Nissan Qashqai (19.818). Marca scrie că luna decembrie a fost decisivă în lupta dintre Sandero și Leon. Daci a vândut 3.469 de unități, în timp ce Sandero a avut 2.483.

Cât costă Dacia Sandero în Spania și România

În Spania, a treia generație de Dacia Sandero are un preț de pornire de 9.600 de euro în Spania, pentru modelul de bază, cu 65 de cai putere. Dacia Sandero Stepway pleacă de la 12.890 de euro (90 de cai putere). În România, Sandero pleacă de la 7.870 de euro,.

Logan domină încă în România

Potrivit datelor oficiale transmise de Dacia pentru anul 2019 (pentru 2020 încă nu au fost publicate, fiind așteptate pentru finalul lui ianuarie), Sandero este a treia cea mai vândută Dacie din România, cu 11.799 de unități, după Logan (20.433) și Duster (12.795).

Subscribe US Now