Auto

Mihai Bordeanu – primul director român la Dacia după 18 ani

Mihai Bordeanu ocupă începând din 1 ianuarie funcţia de Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe şi Country Head Romania
Mihai Bordeanu are o experienţă de 22 de ani în marketing, comerţ şi business în companii cu profil auto şi FMCG

Mihai Bordeanu ocupă  începând din 1 ianuarie funcţia de Christophe Dridi, din 1 februarie. Mihai Bordeanu era deja vicepreşedintele mărcii Dacia. Este pentru prima dată din 2002 încoace când la conducerea Dacia vine un român. Ultimul în funcţia de director general a fost Constantin Stroe, care a deţinut această poziție inclusiv după venirea francezilor la Mioveni în 1999.

Christophe Dridi, actualul preşedinte şi director general al Automobile Dacia şi Group Renault România a preluat de la 1 ianuarie, responsabilitatea perimetrului industrial din România, Rusia şi Maroc, în funcţia de VP Global Access Industry şi VP Industry Dacia şi Lada. Astfel, Dridi va conduce întreaga gamă entry pentru Europa şi Eurasia şi va gestiona nu doar uzina de la Mioveni ci şi cele două uzine din Rusia, de la Moscova şi Togliatti dar şi cele două din Maroc, Tanger şi Casablanca.

„Revin în România după un itinerariu profesional în ţări în care marca Dacia a convins clienţi cu profiluri şi standarde diferite, precum Franţa şi Marea Britanie. Nu i-a cucerit doar pe aceste pieţe, ci în cele 44 de ţări unde este comercializată în prezent. Mă întorc acasă cu un sentiment de mândrie pe care l-am simţit profund şi pe care orice român îl are când vede maşini Dacia pe străzile din întreaga lume. Înţelegerea exigenţelor clienţilor, modul în care ne-am adresat pe fiecare piaţă au contribuit, de la an la an, la recunoaşterea internaţională a acestei mărci emblematice pentru România. Mă alătur echipelor care au reuşit aceste transformări progresive pentru o companie şi o marcă aflate în inima românilor de peste o jumătate de secol. Dacia are astăzi o dimensiune emoţională importantă, dată de valoarea de patrimoniu, şi este un reper strategic pentru industrie şi economie. Vremurile actuale necesită noi transformări şi noi abordări. Am încredere pentru viitor că doar împreună vom fructifica această reţetă de succes, într-un mediu extrem de competitiv, marcat încă de o criză sanitară globală fără precedent”, a  spus Mihai Bordeanu, citat de Ziarul Financiar.

Mihai Bordeanu are o experienţă de 22 de ani în marketing, comerţ şi business în companii cu profil auto şi FMCG. În 2006 s-a alăturat echipei Toyota în România, unde a ocupat pe rând, funcţiile de director de marketing, director comercial şi director al mărcii Lexus pentru divizia Balcani. În 2010 a preluat funcţia de director de marketing în cadrul Renault Commercial Roumanie pentru mărcile Dacia şi Renault. Din 2014 a fost director de marketing al Grupului Renault pentru pieţele din Marea Britanie, Irlanda, Cipru şi Malta („North Territory”), iar din 2016, director de marketing pentru regiunea Eurasia. Din septembrie 2019 a fost numit VP Marketing Dacia. A absolvit Facultatea de Cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti şi a urmat programe de management general în organizaţii de profil precum London Business School şi CEDEP (INSEAD).

Dacia Sandero este noul lider al pieței auto din Spania detronând Seat Leon

Dacia Sandero este noul lider al pieței auto din Spania detronând Seat Leon
După ce timp de 5 ani, începând cu 2015, Seat Leon a fost lider, Dacia Sandero a devenit acum cea mai cumpărată mașină din Spania.

Spaniolii de la Marca au publicat săptămâna aceasta topul celor mai vândute mașini din Spania în 2020. După ce timp de 5 ani, începând cu 2015, Seat Leon a fost lider, Dacia Sandero a devenit acum cea mai cumpărată mașină din Spania.

„Mașina low-cost de la Renault costă mai puțin de 10.000 de euro și anul acesta a prezentat a treia generație a modelului, cu importante noutăți estetice, mecanice și tehnologice”, notează Marca titrând: „Dacia Sandero, noua regină a pieței”.

Peste 24.000 de Dacia Sandero vândute în Spania

Potrivit datelor oficiale, între ianuarie și decembrie 2020, au fost înmatriculate 24.035 de mașini Dacia Sandero, cu 9.847 mai puțin decât anul trecut. Totuși, Sandero a reușit să le devanseze pe Seat Leon (23.582) și Nissan Qashqai (19.818). Marca scrie că luna decembrie a fost decisivă în lupta dintre Sandero și Leon. Daci a vândut 3.469 de unități, în timp ce Sandero a avut 2.483.

Cât costă Dacia Sandero în Spania și România

În Spania, a treia generație de Dacia Sandero are un preț de pornire de 9.600 de euro în Spania, pentru modelul de bază, cu 65 de cai putere. Dacia Sandero Stepway pleacă de la 12.890 de euro (90 de cai putere). În România, Sandero pleacă de la 7.870 de euro,.

Logan domină încă în România

Potrivit datelor oficiale transmise de Dacia pentru anul 2019 (pentru 2020 încă nu au fost publicate, fiind așteptate pentru finalul lui ianuarie), Sandero este a treia cea mai vândută Dacie din România, cu 11.799 de unități, după Logan (20.433) și Duster (12.795).

Subscribe US Now