Modernizarea DN 73 Pitești – Brașov, o epopee începută în 2011 care se va sfârși cu puțin noroc în … 2023

Cu aproape 10 ani în urmă, pe 5 iulie 2011, era anunțată câștigarea licitației pentru modernizarea DN 73 Pitești – Brașov de către Asocierea de firme Azvi – Straco Grup – Tractebel Engineering pentru suma de 275,86 milioane lei (65,3 milioane euro) fără TVA. Banii erau la acea vreme din fonduri guvernamentale, data estimată pentru începerea lucrărilor era 15 iulie 2011, proiectarea urmând să dureze 5,5 luni, iar execuția 28 de luni, cu o garanție de 10 ani. Un calcul simplu arată că DN 73 trebuia predat la cheie, gata modernizat, trei ani mai târziu, adică în 2014.

Pauzele lungi și dese

Până la mijlocul lui 2012 fuseseră modernizați circa 14 kilometri din cei 103, inclusiv o variantă care leagă drumul național de Uzina Dacia. Ulterior, lucrările au intrat în stagnare până în mai 2014 când au fost reluate, derularea lor făcându-se într-un ritm nu tocmai satisfăcător pentru ca în cele din urmă să intre în blocaj. La ora actuală, potrivit CNAIR, stadiul fizic actual al lucrărilor este de doar 49.82%, adică au fost recepționați, pe 16 septembrie 2020, doar 28,85 de km, la care se adaugă cei 14 din 2012, iar stadiul financiar este 51.00%.

Constructorul a cerut rezilierea contractului în 2020

Șase ani mai târziu de la momentul 2014, în 2020, Asocierea de firme Azvi – Straco Grup – Tractebel Engineering, contractantul modernizării celor 103 km din DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov, a cerut în instanţă rezilierea contractului, dând în judecată CNAIR. Aceasta după ce în toamna lui 2020 a fost efectuată recepţia lucrărilor doar pentru un sector de aproape 29 de kilometri, cuprins între km 13+800 si km 42+850. Totodată, Ministerul Transporturilor spune că firmele de construcţii au finalizat măsurile pentru conservarea şi punerea în siguranţă a lucrărilor.

DN 73 se întoarce la „Drumuri și Poduri” și va fi gata în … 2023

Până la începutul verii, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov şi cea din Bucureşti vor prelua amplasamentul şi vor face demersurile necesare pentru actualizarea documentaţiei tehnice şi întocmirea documentaţiei de atribuire pentru restul de executat, astfel încât modernizarea DN 73 să fie gata cel târziu decembrie 2023. Valoarea totala a contractului este de aproape 414 milioane de lei, 85% din sumă provenind din fonduri europene.

Totuși se va construi un pod la Dâmbovicioara

Deși nu are tuneluri pe traseul său, pentru DN 73 pare să pâlpâie totuși o luminiță la capătul tunelului în care se află de zeci de ani infrastructura rutieră din România. Astfel, CNAIR a anunţat că a desemnat pe 1 februarie 2021 câştigătorul pentru proiectarea şi execuţia podului peste râul Dâmboviţa, pe DN 73, în comuna Dâmbovicioara. Valoarea contractului depăşeşte 33 de milioane de lei, fără TVA. Noul pod va avea o lungime totală de 170 de metri şi va traversa râul Dâmboviţa, în aval de podul istoric  „Podul lui Brâncoveanu”, care este monument istoric (construit din zidărie din moloane de piatră, finalizat în anul 1886)  şi nu poate fi nici modernizat, nici demolat. Ofertantul desemnat câştigător este SC MARISTAR COM SRL, cu preţul de 33.804.451,85 Lei fără TVA, potrivit CNAIR. Durata contractului va fi de 5 luni – perioada de proiectare şi 10 luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie a lucrărilor va fi 5 ani.  De asemenea, lucrările executate vor duce la eliminarea restricţiilor de tonaj şi de gabarit de pe DN 73, astfel redeschizându-se legătura dintre Piteşti şi Braşov pentru traficul greu. Asta când vom avea și drum modernizat până la pod.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Peste 50 de sporuri salariale în sistemul bugetar printre care și sporul de consemn la domiciliu

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Violeta Alexandru, fostul ministru al Muncii, a prezentat o centralizare a informațiilor cu privire la domeniile ocupaționale bugetare și a publicat și câteva tabele în care se regăsesc condițiile de acordare și cuantumul fiecărui spor în parte. Aceasta spune că a identificat până […]
Violeta Alexandru, fost ministru al Muncii

Subscribe US Now

error: Content is protected !!