Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins luni, 26 aprilie, contestația China Railway 14th Bureau Co LTD. Aceasta fusese depusă la licitația pentru Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești. „Respinge pe fond”, se arată în soluția scurtă pronunțată luni de către CNSC în dosarul inițiat de chinezi.
Contestația fusese înregistrată pe 9 martie. Aceasta după ce Dorinel Umbrărescu a fost desemnat a doua oară câștigător. Compania din China a fost exclusă și din licitația pentru Secțiunea 4 din Autostrada Sibiu – Pitești.
Pe 24 februarie 2021, CNAIR a desemnat din nou câștigătorul licitației pentru Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Este vorba de firmele lui Dorinel Umbrărescu, care construiesc și Tronsoanele 2 și 3 ale aceluiași drum de mare viteză.Umbrărescu fusese declarat câștigător al licitației pentru acest tronson și anul trecut. Rezultatul a fost contestat atunci, iar Curtea de Apel București a dispus reevaluarea ofertelor.
Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 10 ani.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 4. Acesta are o lungime de 31,88 km. Construcția acestui tronson de drum expres se desfășoară pe teritoriul Județului Argeș. Segmentul începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300) și traversează localitățile Albota și Costești. După acestea ocolește pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 București – Pitești la km 121+185.
DX12 Craiova-Pitești (121 km) este unul dintre principalele obiective la capitolul transport rutier, aflat în programul de guvernare. Anul acesta, Guvernul alocă peste 760 de milioane de lei pentru acest proiect.