Antreprenoarea Anca Vlad, cea care deţine lanţul de farmacii Catena, a povestit pentru Ziarul Financiar cum a ales acest nume. Anca Vlad deține și distribuitorul de medicamente Fildas. Numele Catena a apărut acum mai bine de două decenii un nume care a devenit între timp un brand.
În prezent, sub brandul Catena sunt deschise circa 800 de farmacii (cele mai recente informaţii). Acestea au afaceri cumulate de circa 1 miliard de euro în 2019 (ultimul an pentru care există date publice). Compania este lider de piaţă pe segmentul său.
„Acum 21 de ani, când am abordat retailul farmaceutic, am dorit un nume de brand sonor, dar cald şi simplu. Cuvântul „Catena“ mi-a venit uşor în minte pentru că avea toate aceste calităţi. În plus, înseamnă două lucruri: în română „legătură chimică“, ceea ce ne apropie cu gândul de produsul farmaceutic, iar în latină şi italiană – „lanţ“, ceea ce ne crea o frumoasă perspectivă de creştere“, și-a amintit antreprenoarea.
Puțini sunt cei care știu însă că, într-un fel, Catena a început să crească de la Pitești. Mai exact, în momentul în care Anca Vlad a cumpărat cel mai mare depozit de medicamente din țară. Vorbim de fostul Centrofarm. Acest depozit se află pe strada Războieni din Pitești. Achiziționarea lui a fost declicul care a declanșat ofensiva Catena pe piața de profil.
One thought on “Cum a contribuit Piteștiul la succesul farmaciilor Catena”