Viitoarea generație de motorizări hibride pentru modelele Renault și Dacia va utiliza un nou motor electric care este unul cu flux axial. Mai exact, grupul francez a dezvoltat o a doua generație a sistemului său hibrid, numită 1.8 E-Tech. Acesta încorporează noi motoare, atât motoare cu ardere care utilizează ciclul Atkinson, cât și motoare electrice inovative.
Acest sistem va fi implementat pentru prima dată în Renault Clio 6 și în Dacia Bigster, care urmează să fie lansat în 2025, potrivit actudacia.com. Motoarele electrice sunt unele cu flux axial, proiectate de compania franceză Whylot, și se remarcă prin dimensiunile foarte reduse. În plus, acestea impun o reducere consumului de energie cu 20-30%.
Pentru a pune la punct propulsorul 1.8 E-Tech, Whylot, care este este deținută într-un procent de 21% de Renault, a depus aproape douăzeci de brevete din toamna anului 2022 și până în prezent.
Până acum, tehnologia fluxului axial la motoarele electrice era folosită într-un mod foarte limitat, cu o piață extrem de restrânsă. Din cauza costului foarte ridicat, un astfel de motor a fost montat doar în vehiculele sport de ultimă generație, cum ar fi LaFerrari.