În primele şase luni ale anului, în Europa, au fost vândute nu mai puţin de 181.528 de autoturisme Dacia. Volumul reprezintă o creştere de 16,5% faţă de primul semestru al anului trecut. Totodată, creşterea procentuală a vânzărilor Dacia în Europa este de peste două ori mai mare decât cea a Grupului Renault. Practic, Dacia a devenit motorul creşterilor livrărilor Renault reprezentând o treime din acestea. Așa rezultă din cele mai recente date comunicate de către Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) şi Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Și raportările oficiale ale constructorului francez confirmă aceste date.
La nivel european, Renault a vândut în primul semestru din acest an 530.558 de maşini. Ceea ce înseamnă practic că aproape o treime din vânzările şi înmatriculările Grupului Renault în Europa au fost reprezentate de Dacia. Apoi, la nivel global, Dacia a însumat 262.814 vehicule vândute, în prima jumătate a anului, cu 24,5% mai multe decât în 2019. În plus, primul model electric, Spring, a înregistrat peste 15.000 de comenzi ferme. În acelaşi interval, Renault a vândut cu puţin peste 900.000 de unităţi. Nu trebuie uitat că modele Dacia contribuie direct la acestea. Şi asta deoarece pe mai multe pieţe din afara Europei modelele Dacia sunt vândute cu sigla Renault.
În 2019, Sandero a fost cel mai vândut model din grupul francez, iar Duster s-a situat pe locul al treilea, după Clio. Modelele familiei Logan – Sandero – Duster reprezintă aproximativ 30% din vânzările grupului Renault.
2 thoughts on “Dacia reprezintă o treime din vânzările Renault”