Rețeaua de transport din Pitești trebuie regândită

Având o dispunere geografică atipică, Piteștiul trebuie să aibă implicit o rețea de transport în comun adaptată la această dispunere. Orașul s-a dezvoltat, au apărut cartiere noi, dar și zone noi care conctrează locuri de muncă. Cu toatea acestea, actuala organizare a transportului urban de călători este aceeași pe care orașul o avea în 1989. Ca atare, această rețea de transport public trebuie regândită și reorganizată.

E adevărat că municipalitatea are un proiect care prevede înființarea de trei noi linii urbane. Acestea însă nu sunt suficiente pentru a acoperi în integralitate necesitățile piteștenilor.

Ce rețea de transport avea Piteștiul în anii ’70 – ’80

În anii ’70 și în prima parte a anilor ’80 ai secolului Piteștiul avea o rețea de  transport de călători care arăta astfel:

  • Linia 1    Gară Sud – Alprom;
  • Linia 1B  Gară Sud – Găvana III;
  • Linia 2     Bascov – Arpechim;
  • Linia 2B  Trivale – Arpechim;
  • Linia 3     Războieni – Gară Sud;
  • Linia 3B  Războieni – Arpechim;
  • Linia 4    Gară Sud – Gara Golești;
  • Linia 5     Trivale – Alprom;
  • Linia 5B   Trivale – Găvana III;
  • Linia 6      Războieni – Ștefănești;
  • Linia 7      Craiovei – Alprom;
  • Linia 7B   Craiovei – Găvana III;
  • Linia 8      Trivale – Gară Sud;
  • Linia 8B    Trivale – Centru și retur;
  • Linia 9      Craiovei – Ștefănești – Valea Mare;
  • Linia 10    Trivale – Ciocănăi
  • Linia 11    Războieni – Scheau;
  • Linia 12    Craiovei – Bradu;
  • Linia 13    Războieni – Alprom;
  • Linia 13B Războieni – Găvana III
  • Linia 14    Craiovei – Valea Ursului;
  • Linai 15    Gară Sud – Spitalul Racovița;
  • Linia 17   Gară Sud – Textila Găvana (Novatex);
  • Linia 19   Găvana III – Arpechim;
  • Linia 20   Arpechim – Fabrica de Bere – Găvana II (a funcționat doar câțiva ani)

Așadar 25 de linii deservite de 180 de autobuze la acea vreme (multe articulate) și o rețea de transport de 220 de kilometri. Exista și o linie de noapte pe traseul 8 care lega Gara Sud cu Cartierul Trivale. În a doua jumătate a anilor ’80 rețeaua a fost mult diminuată fiind adus la dimensiunile pe care le are în prezent cu doar 13 linii. Nu toate au însă program de circulație pe tot parcursul zilei.

Transport metropolitan de călători

E adevărat că transportul public din acele vremuri era deservit de o rețea de transport metropolitană. Chiar dacă zona metropolitană nu exista scriptic, ea funcționa faptic cel puțin în cazul transportului. Privind la modul cum era organizat transportul în comun în perioada lui de maximă dezvoltare înțelegem că acesta deservea o întragă zonă, nu doar orașul.

Rețeaua de transport a Piteștiului trebuie regândită și poate că pentru aceasta ar trebui consultați cei care au gândit-o atunci. Și, cu siguranță, ar trebui înființată și zona metropolitană.

Sursa foto: Publitrans 2000 SA Pitești

2 thoughts on “Rețeaua de transport din Pitești trebuie regândită

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Bani pentru drumuri județene din Argeș

Ca în fiecare an, administraţiile locale primesc de la bugetul central bani pentru cofinanţarea diverselor activităţi şi proiecte. În acest context se alocă și bani pentru drumuri județene și comunale. Astfel, în ceea ce privește construcția drumurilor județene și locale, Argeșul pare să fie marele câștigător. Aceasta deși Guvernul este […]
Bani pentru drumuri județene

You May Like

Subscribe US Now

error: Content is protected !!