Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care retailerul polonez Zabka, cu afaceri de 3,4 miliarde euro, alături de Radu Trandafir, Marcela Trandafir, Ioana Ioniţescu intenţionează să preia compania locală de distribuţie de bunuri de larg consum DRIM Daniel Distribuţie FMCG S.R.L. şi RetailCo din Pitești, anunță zf.ro.
În urma operaţiunii, Żabka Polska sp. z o.o. va prelua pachetul majoritar al DRIM Daniel Distribuţie FMCG S.R.L., prin intermediul Castle Romanian Holdco S.R.L., companie constituită pentru această operaţiune. Totodată, Radu Trandafir, Marcela Trandafir şi Ioana Ioniţescu şi Żabka Polska sp. z o.o. vor înfiinţa o nouă companie, RetailCo, prin intermediul căreia vor desfăşura activităţi pe piaţa bunurilor de larg consum.
Anterior tranzacţiei, DRIM Daniel Distribuţie FMCG era controlată de Marcela Trandafir (52% din părţile sociale), Radu Trandafir (24%) şi Ioana Ioniţescu (24%), conform Termene.ro.
Compania a fost înființată de familia Trandafir în 1994, în Piteşti, și a început cu un magazin de vânzare cu amănuntul pentru ca în același an să deschidă și un magazin angro. DRIM Daniel are în prezent clienţi precum Nestlé, Mondelez, Mars, PepsiCo, Jacobs Douwe Egberts, Dr. Oetker, L’Oreal sau Kandia Dulce. Societatea piteșteană a avut în 2022 o cifră de afaceri de 516 milioane lei (peste 105 milioane euro), un profit net de 16,4 milioane de lei şi un număr de 678 de angajaţi, conform datelor publice.
De cealaltă parte, reţeaua de magazine Zabka din Polonia are astăzi circa 10.000 de unităţi. Spre comparaţie, tot comerţul modern din România – adică magazinele a zece reţele – abia numără aproape 4.500 de unităţi.