Dacia şi-a majorat cota de piaţă la 3,5% în primele două luni din 2021. Faţă de 3,1% în perioada similară a anului trecut, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Pe de altă parte, România a avut un început de an afectat de criză şi pandemie. Piaţa locală s-a prăbuşit cu aproape 40% în acelaşi interval. Este a cincea cea mai mare scădere după pieţe precum Portugalia sau Spania. Totuși, declinul are loc într-o perioadă în care măsurile contra pandemiei au fost mai relaxate. În timp ce în Vest mai multe ţări erau în lockdown.
Totodată Dacia rămâne cel mai mare exportator din Românie. Compania argeșeană este urmată de Ford şi Star Assembly. Împreună cele trei companii au exporat anul trecut bunuri şi servicii în valoare de circa 11,85 miliarde euro.
Primii zece „piloni“ ai mediului local de business au realizat 19,12% din exporturile României în 2020. Anul trecut, exporturile s-au ridicat la circa 62 miliarde euro. În scădere cu 9,9% faţă de anul 2019, arată datele Institutului Naţional de Statistică. Scăderea a fost provocată de criza generată de pandemia de COVID-19.
Chiar şi în acest an atipic, topul celor mai importanţi zece exportatori nu a suferit modificări importante comparativ cu 2019. Podiumul a rămas neschimbat în ultimii ani. „Medaliații” sunt trei companii din auto, Dacia, Ford şi Star Assembly. În 2019 a fost pentru prima dată când podiumul a fost exclusiv al industriei auto. Și aşa a rămas.