Și, totuși, cineva (și-)o fură

„Toată lumea fură apă! Îmi e și jenă să vă spun!”, anunța primarul Cristian Gentea pe 24 martie. Remarca venea în contextul în care edilul Piteștiului plângea de mila SC Apă Canal 2000 SA, operatorul public de profil al orașului. Bine, nu era niciun secret ce spunea Gentea, și asta nu de ieri, ci de când curge apa la robinet în Pitești. Un secret pare să fie însă cum cheltuie aceeași societate și, implicit, administrația municipală banul public pe servicii de publicitate, lucru de care se pare că nu se jenează nimeni.

Mai secrete decât valoarea Scutului de la Deveselu

Despre ce e vorba în propoziție? Despre faptul că la solicitarea unui consilier local, adică un ales al piteștenilor, nu un numit de la partidul care e în tot și toate, privind transparentizarea contractelor de informare, promovare și publicitate, societatea în cauză a răspuns că acestea sunt… confidențiale. Mai exact, „vă comunicăm faptul că aceste contracte au în cuprinsul lor clauză de confidențialitate”. Vă dați seama că în țara în care valorile Scutului de la Deveselu, ale fregatelor sau ale avioanelor F16 sunt publice, contractele de publicitate ale unei societăți a adminsitrației municipale sunt lovite de confidețialitate? Poate n-ar fi rău ca, în situația asta, Apă Canal 2000 să fie declarată și lovită de nulitate, odată ce nesocotește și încalcă un întreg cadru normativ prin astfel de practici.

Bani pentru copy paste și ridicat în slăvi

Că diverse instituții și societăți publice plătesc servicii de informare, promovare și publicitate presei și altor prestatori abilitați nu este deloc rău. Până la urmă, imaginea costă. Dar a secretiza contractele pentru aceste servicii plătite din bani publici e de departe un lucru foarte rău. Cu atât mai mult cu cât mare parte din prestatorii de care vorbim nu fac altceva decât să preia și să distribuie prin metoda copy paste comunicatele muncite deja de departamentele de comunicare ale instituțiilor plătitoare. Sau, și mai grav, ridică osanale bravilor conducători ai urbei mai abitir decât o făcea Secera și Ciocanul înainte de 1989. Bani publici pentru nimic în fapt. Nimic în interesul public. Cam așa se joacă piesa publicității pe la Pitești. Și poate nu toată lumea fură apă, cum de altfel și-a nuanțat primarul ulterior declarația, dar totuși cineva și-o fură în toată povestea asta. Și acel cineva este piteșteanul, pe care toți șmecherii din fruntea bucatelor acestui oraș îl iau de prost fără întrerupere de 32 de ani. Și n-au nicio jenă pentru asta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Nissan şi Mitsubishi sunt cu ochii pe Dacia

Nissan şi Mitsubishi sunt pe lista celor care ar putea prelua activitatea legată de motoare pe benzină şi cutii de viteze de la Mioveni, anunță Ziarul Financiar. Luca de Meo, şeful Renault, le-a spus acţionarilor că auditul intern al companiei arată un potenţial puternic pentru planurile constructorului de a separa […]
Dacia

Subscribe US Now

error: Content is protected !!