Dacia se menține în topul preferințelor românilor pe primele patru luni ale anului atunci când aceștia se gândesc să-și cumpere o mașină nouă. Vânzările de mașini noi au fost pe un trend ascendent la nivel național în luna aprilie, după contractarea pe care piața a străbătut-o în primele luni ale anului, românii cumpărând mai multe mașini noi față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Programele ANOFM-ului, Rabla Clasic și Rabla Plus 2024, care s-au consumat extrem de repede, au ajutat o mărire a interesului față de mașinile noi, cu un volum de 13.276 unități comercializate în a patra lună a anului curent, conform wall-street.ro.
De la începutul lui 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 46.504 unități, un nivel similar cu cel din aceeași perioadă din 2023, respectiv 46.831 unități. Practic, creșterea de 34% din aprilie 2024 a ajutat la recuperarea terenului pierdut în primul trimestru al acestui an, dar anul 2023 păstrează un mic avans pe perioada ianuarie-aprilie, potrivit ACAROM.
Raportul dintre mașinile noi și cele second-hand este, însă, în continuare în favoarea celor rulate, cifrele oficiale arătând că pentru fiecare mașină nouă vândută în primele luni ale anului s-au comercializat alte trei rulate. Revenind la modelele noi, Dacia rămâne pe primul loc în clasamentul constructorilor.
După cum arată datele oficiale ACAROM, cele mai populare mărci în primele 4 luni din 2024 sunt: Dacia – 13.549 unități; Toyota – 3.996 unități; Skoda – 3.417 unități; Volkswagen – 2.787 unități; Hyundai – 2.714 unități; Renault – 2.710 unități; Ford – 1.965 unități; Mercedes-Benz – 1.872 unități; BMW – 1.727 unități; Suzuki – 1.619 unități.
Foto: Dacia Sandero Stepway Extreme Plus 2024
Foto credit: Theodor Negru
One thought on “Dacia profită de Rabla și se menține în topul vânzărilor de mașini noi ”