Pe actualul teritoriu al României, prima linie de cale ferată a fost deschisă pe 20 august 1854 şi făcea legătura între Oraviţa (în Banat) şi Baziaş, un port la Dunăre. Având o lungime de 62,5 km, linia a fost folosită iniţial doar pentru transportul cărbunelui. Începând cu 12 ianuarie 1855, linia a fost administrată de Căile Ferate Austriece, Banatul fiind în acel timp parte a Imperiului Austriac. Relaţia Oraviţa – Baziaş a fost deschisă şi pentru traficul de pasageri la 1 noiembrie 1856, după ce au fost efectuate diverse îmbunatăţiri tehnice la linie.
Între 1864 şi 1880, diverse căi ferate au fost construite pe teritoriul Principatelor Unite. Compania engleză John Trevor-Barkley a început construcţia liniei Bucureşti – Giurgiu la 1 septembrie 1865. Bucureşti – Giurgiu fost deschisă pentru trafic la 26 august 1869 şi a fost prima linie construită pe teritoriul românesc din acel timp.
În septembrie 1866 Parlamentul României a aprobat construcţia unei linii de 915 km, de la Vârciorova până la Roman, care să trecă prin Piteşti, Bucureşti, Buzău, Brăila, Galaţi şi Tecuci, toate oraşe importante la acea vreme. Costul construcţiei era de 270.000 de franci de aur pe kilometru şi construcţia a fost încredinţată consorţiului german Strousberg. Linia a fost deschisă în mai multe etape. Primul tronson: Piteşti – Bucureşti – Galaţi – Roman, a fost deschis la 13 septembrie 1872, iar tronsonul Vârciorova – Piteşti pe 9 mai 1878. Douăzeci de ani mai târziu era inagurată calea ferată Pitești – Curtea de Argeș și odată cu aceasta și Gara Regală din Orașul Basarabilor. Clădirea este una dintre capodoperele arhitectului Elie Radu având decorațiuni și finisaje unicat. Gara din Curtea de Argeș este condiderată una dintre cele mai frumoase din România, alături de cele din Burdujeni – Suceava, Iași, Arad, Vatra Dornei, Piatra Neamț, Sinaia, Râmnicu Sărat, Cluj Napoca și Băile Herculane.
One thought on “Gara din Curtea de Argeș în Top 10 – Cele mai frumoase stații feroviare din România”